25.9.2007

Korttien tuoma autuus ja onni

Olen viimeaikoina tietyistä sattumuksista johtuen miettinyt, että mitä niillä ihmisillä liikkuu päässään kun he esittelevät vartija tai jv turuilla ja toreilla kun heiltä on evätty pääsy esim serveriin jossa tarjoillaan virvokkeita. Minulla itselläni ei tulisi mieleenkään nolata itseäni tällä, että esittelisin omia korttejani jollekkin tuntemattomalle siinä toivossa että ovet aukeaisivat. Viime viikonloppuna kävin tälläisen keskustelun:
Minä: Paperit kiitos
Asiakas: Näin ole hyvä
M: Ikävä kyllä meillä on ikärajana 20 v.
A: No mulla on vartijakortti olen vartija.
M: Se että sinulla on vartijakortti ei vaikuta mitenkään meidän ikärajaamme joka on 20 v.
A: Niin mutta kun mä olen vartija
M: Kyllä minultakin löytyy JV-kortti ja vartijakortti sekä vielä kaasusumutinlupa
A: Haluatko sä jonkun mitallin siitä vai (sekä muuta urputusta)
M: Niin kyllähän sinä vartijana tiedät ettei sinun kannata jäädä inttämään
A: Mitä säkin luulet voivasi tehdä asialle
Tämän kommentin jälkeen vartijan kaverit raahasivat hänet pois ja pyytelivät anteeksi.
Tässä pätee erittäin hyvin vanha sanonta että sääliä saa ilmaiseksi ja kunnioitus pitää ansaita. Ei ne kortit sitä kunnioitus tuo.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Pakkotodeta, että ei vittu ikinä ole mitään tyhmempää kun vetää JV tai Vartijakortti esiin vaikka poiston peruuttamiseksi tms.. Onpa mulle töissä esitetty poliisi virkamerkkiäkin samassa mielessä...

VITUN JUNTIT, EI NE MITÄÄN VIP-KORTTEJA OLE!