10.8.2007

Kaiken ikää?

Olen pannut merkille, että tänä päivänä on hirveän vaikea tunnistaa alaikäisiä ravintolan ovella. Papereiden kysymisen yhteydessä on tullut monia kommentteja kun olen kysynyt papereita suurin syy siihen on se, että ravitola jossa olen töissä on K-20. Vanhin jolta olen kysynyt paperit viimeisen muutman kuukauden aikana oli vuonna 1975 syntynyt nainen. Ihmisten pukeutuminen on muuttunut aina vaan nuorempaan suuntaan ja naiset meikkaavat itsensä aina vaan nuoremmiksi niin se vaikeuttaa edelleenkin ihmisen iän tunnistamista. En ymmärrä miksi varsinkin naisille on niin hirveän vaikeaa se että kysytään paperit iän riittävyyden tarkistamiseksi, koska naisethan haluavat näyttää nuoremmilta. Varsinkin noin parikymppisille tytöille on aivan hirveää jos heiltä kysytään paperit. Yksi kommentti on jäänyt elävästi mieleen joka tuli erään vuonna 1988 syntyneen naisen suusta "Näytetäänkö me oikeesti joltain kuustoista vuotiailta pissiksiltä." Toinen kommentti joka on jäänyt muistin perukoille on vuonna 1981 syntyneen naisen kommentti "Kumman tässä nyt pitäisi hävetä mun vai sun." Tähän vastasin, että minua ei ainakaan hävetä ollenkaan koska teen vain työtäni jos haluat hävetä sitä että minun silmissäni näytät nuoremmalta niin ole hyvä vain.

Ei kommentteja: